Kursy Mindfulness i Compassion

„Kiedy tańczę, tańczę; kiedy śpię, śpię; tak, a kiedy chodzę samotnie po pięknym sadzie, jeśli moje myśli odpływają na jakiś czas do odległych spraw, na jakąś inną planetę, prowadzę je z powrotem na spacer, do sadu, do słodyczy tej samotności, do siebie.”

– Michel de Montaigne
 
8 tygodniowy certyfikowany kurs Mindfulness MBLC
 
Mindfulness Based Living Course (Życie w Oparciu o Zasady Uważności) to cykl ośmiu cotygodniowych spotkań w ramach szkolenia uważności, zgodnie z programem szkolenia Mindfulness Association (UK).
Absolwenci otrzymują certyfikat ukończenia Mindfulness Association.
Każde z sześciu spotkań, trwa około trzech godzin. Kurs poprzedza spotkanie wprowadzające. W ramach kursu odbędzie się również Dzień praktyki Mindfulness. Jego termin zostanie ustalony w późniejszym czasie.
 
Kurs MBLC duży nacisk kładzie na
aspekt praktyczny. Podczas szkolenia zapoznać się można z różnymi praktykami, pozwalającymi na poznanie mechanizmów funkcjonowania ludzkiego umysłu oraz sposobów na łagodzenie szeroko pojętego stresu – zawodowego, zdrowotnego, międzyludzkiego.
 
Spotykamy się w 8 poniedziałków w godz. 18.00-20.00 (20.30 – zależy od ilości uczestników ):
– 5.09.
-12.09.
-19.09.
-26.09.
– 3.10.
-10.10.
-17.10.
-24.10.
Dodatkowo w sobotę 15.10. odbędzie się Dzień Uważności w godz. 10.00-16.00
 
Kurs skierowany jest dla osób początkujących, nie jest wymagane posiadanie doświadczenia w praktyce Mindfulness.
 
Curriculum MBLC:
– Spotkanie otwarte przed 8-tyg. Kursem MBLC
– Sesja odbywa się w dniu rozpoczęcia kursu.
Tło i cele: Przygotowanie i uczestniczenie; Osobista praktyka i postawy; Czym jest uważność?; Definicje uważności; Cztery aspekty tego na co jesteśmy uważni; Współczucie
 
Tydzień 1 – Co to jest Mindfulness i po co praktykować? Zacznij w miejscu, w którym jesteś
Zaczynamy tam gdzie jesteśmy; Rozpoznawanie niespokojnego umysłu (nie robienie nic) ; Uspokajanie umysłu; Postawa w medytacji siedzącej; Refleksja: Zaangażowanie i motywacja
 
Tydzień 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym
Skanowanie ciała; Praktykowanie uważności ciała; Uważność w codziennym życiu; Odczuwanie życzliwości
 
Tydzień 3 – Wprowadzenie podpory uważności
Praktyka uważności nauczana przez Roba Nairna; Sesja uważności z oparciem na dźwięku; Nie-dążenie; Trzy-minutowa przestrzeń na oddech; Odpowiedź na przyjemne i nieprzyjemne zdarzenia
 
Tydzień 4 – Praca z rozkojarzeniem
Uważny ruch; Medytacyjne chodzenie; Rozproszenie w trzech okresach czasu – Oczekiwanie na przyszłość, Rozpamiętywanie przeszłości, Myślenie w teraźniejszości; Oddech jako oparcie dla uważności; Cud oddychania; Przytomność oddechu; Tworzenie przestrzeni na oddech pośród codziennego życia; Refleksja: W pół drogi
 
Tydzień 5 – Badanie strumienia myśli
Miłująca życzliwość; Obserwator i nurt podświadomości; Nurtu nie sposób zmienić; zauważanie nurtu
 
Tydzień 6 – Postawa obserwatora
Nasze wewnętrzne środowisko; Nastawienie (Postawa); Poznawanie swego nastawienia do nurtu; Ponowne zbadanie definicji uważności; Miłująca życzliwość dla siebie i innych
Całodniowa sesja uważności: Dzień praktyki w milczeniu
Sesja całodniowa; Refleksje na temat milczenia i mówienia; Korzyści z milczenia
 
Tydzień 7 – Samoakceptacja
Model trzech kręgów: System zagrożeń, popędowy i kojenia; Z pobudzonej czerwieni w kojącą zieleń; Dalsze rozwijanie życzliwości dla siebie; Przerwa na współczucie dla siebie; Czym jest akceptacja? Praktykowanie akceptacji; Ćwiczenie RAIN (z poematem „Gospoda“)
 
Tydzień 8 – Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie – Reszta życia
Powrót do uważności z oparciem; Patrzenie z bliska (zbliżenie) i z odległości (oddalenie); Ponowne omówienie oparcia uważności; Puszczanie (porzucanie); Refleksja: Przegląd dotychczasowej podróży; Dokąd ruszasz dalej stąd?
 
Opłata: 1180 zł
Opłata zawiera:
– uczestnictwo w kursie
– konsultacja wstępna ( osobiście lub w formie rozmowy telefonicznej lub skype )
– bogate w treści materiały z ćwiczeniami
– nagrania praktyk
 
Jeżeli nie pasują Tobie daty i/lub wolisz przejść kurs w parze czy indywidualnie, napisz proszę do mnie na adres:
pracownia@mocpoznania.pl
Opłaty za kurs w indywidualnie ustalonych terminach:
dla pary: 1580 PLN/osoba
( spotkanie 8×2 h )
indywidualnie: 1980 PLN
( spotkanie 8×1,5 h)
Możliwość płatności w ratach.
 
Prowadzi:
Aleksandra Stanek – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany nauczyciel Mindfulness MBLC
 
 
Przy zapisach,  roszę podaj preferowaną formę rozmowy wstępnej: osobiście, skype, telefon.

Gdy zaczynamy dotykać swego serca i zarazem pozwalać, by było dotykane, odkrywamy, że w swej naturze jest ono niezmierzone, ogromne, nieograniczone. Odkrywamy, ile jest w nim ciepła, łagodności, ile przestrzeni”.

– Pema Cziedryn

Compassion Based Living Course ( CBLC- Kurs życia oparty o współczucie).

Kurs ma na celu wyruszenie w osobistą podróż pełną współczucia w celu włączenia go do życia codziennego. Treść kursu oparta jest o zasoby psychologii ewolucyjnej i buddyzm mahayana wraz z bogactwem przesłania tej tradycji.

Współczucie jest cechą wrodzoną każdemu z nas i jako taka może być pielęgnowana i wzmacniania. Rdzeniem współczucia jest wrażliwość na trudności jakie sami przeżywamy, jak i wobec trudności w życiu innych oraz chęć łagodzenia tego cierpienia, rozwijania się i odnalezienia szczęścia.
Uważność zwiększa naszą świadomość, podczas gdy współczucie pogłębia naszą świadomość odczuwaną z poziomu serca. Praktyka współczucia pomaga budować nasze wewnętrzne zasoby, aby odpowiadać na nieuchronne wyzwania w naszym życiu i zwiększać naszą zdolność do doceniania i rozwijania wdzięczności za dobro, które jest również obecne w naszym życiu. Jest to podróż, która wymaga zaangażowania i odwagi.

Struktura kursu wspiera uczenie się uczestników poprzez doświadczanie, a praktyka w domu jest nieodłącznym elementem podróży ze współczuciem.

Adresowany jest dla każdego, kto uczestniczył wcześniej w kursach uważności MBLC. Uczestnicy kursu MBSR lub innego kompleksowego treningu uważności będą poproszeni o uzupełnienie części zajęć.


Tematy kolejnych modułów:
* Sesja wprowadzająca- Czym jest współczucie?
* Powody praktykowania współczucia
* Współczujący bałagan
* Perspektywa ewolucyjna
* Tworzenie bezpiecznej przestrzeni
* Oswajanie wewnętrznego krytyka
* Współczująca istota
* Cztery niezmierzone jakości
* Rozszerzanie kręgów współczucia
* Podsumowanie: Współczucie w działaniu

Spotykamy się w 4 weekendy w godz. 10-14.30: 24.09., 8.10.,19.11., 3.12.
Dodatkowo w niedzielę 6.11. odbędzie się Dzień praktyki w godz. 10.00-16.00
Daje to razem 24 h kursu.

Opłata: 1180 złZgłoszenie i opłata do końca lipca premiowane zniżką 15%.Opłata zawiera:
– uczestnictwo w kursie
– konsultacja wstępna ( osobiście lub w formie rozmowy telefonicznej lub skype )
– bogate w treści materiały z ćwiczeniami
– nagrania praktyk

Prowadzi:
Aleksandra Stanek – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany nauczyciel Mindfulness MBLC oraz nauczyciel CBLC

Zapisy:
https://tiny.pl/9wmn5

Przy zapisach, proszę podaj preferowaną formę rozmowy wstępnej: osobiście, skype, telefon.