Kursy Mindfulness

„Kiedy tańczę, tańczę; kiedy śpię, śpię; tak, a kiedy chodzę samotnie po pięknym sadzie, jeśli moje myśli odpływają na jakiś czas do odległych spraw, na jakąś inną planetę, prowadzę je z powrotem na spacer, do sadu, do słodyczy tej samotności, do siebie.”

– Michel de Montaigne
 
 
Zapraszamy na certyfikowany kurs MBLC w zintensyfikowanej formule. Spotykamy się przez 6 tygodni na 3 godziny.
 
Intensywny Kurs MBLC
Mindfulness Based Living Course (Życie w Oparciu o Zasady Uważności) to cykl sześciu, cotygodniowych spotkań w ramach szkolenia uważności, zgodnie z programem szkolenia Mindfulness Association (UK).
Absolwenci otrzymują certyfikat ukończenia Mindfulness Association.
Każde z sześciu spotkań, trwa około trzech godzin. Kurs poprzedza spotkanie wprowadzające. W ramach kursu odbędzie się również Dzień praktyki Mindfulness. Jego termin zostanie ustalony w późniejszym czasie.
 
Kurs MBLC duży nacisk kładzie na
aspekt praktyczny. Podczas szkolenia zapoznać się można z różnymi praktykami, pozwalającymi na poznanie mechanizmów funkcjonowania ludzkiego umysłu oraz sposobów na łagodzenie szeroko pojętego stresu – zawodowego, zdrowotnego, międzyludzkiego.
 
Spotykamy się w 6 poniedziałków w godz. 17.30-20.30
– 08.11.
– 15.11.
– 22.11.
– 29.11.
– 06.12.
– 13.12.
 
Dodatkowo odbędzie się Dzień Uważności, którego termin zostanie ustalony z grupą.
 
Kurs skierowany jest dla osób początkujących, nie jest wymagane posiadanie doświadczenia w praktyce Mindfulness.
 
Curriculum MBLC:
– Spotkanie otwarte przed 6-tyg. Kursem MBLC
– Sesja odbywa się w dniu rozpoczęcia kursu.
Tło i cele: Przygotowanie i uczestniczenie; Osobista praktyka i postawy; Czym jest uważność?; Definicje uważności; Cztery aspekty tego na co jesteśmy uważni; Współczucie
 
Blok 1 – Co to jest Mindfulness i po co praktykować? Zacznij w miejscu, w którym jesteś
Zaczynamy tam gdzie jesteśmy; Rozpoznawanie niespokojnego umysłu (nie robienie nic) ; Uspokajanie umysłu; Postawa w medytacji siedzącej; Refleksja: Zaangażowanie i motywacja
 
Blok 2 – Ciało jako miejsce bycia obecnym
Skanowanie ciała; Praktykowanie uważności ciała; Uważność w codziennym życiu; Odczuwanie życzliwości
 
Blok 3 – Wprowadzenie podpory uważności
Praktyka uważności nauczana przez Roba Nairna; Sesja uważności z oparciem na dźwięku; Nie-dążenie; Trzy-minutowa przestrzeń na oddech; Odpowiedź na przyjemne i nieprzyjemne zdarzenia
 
Blok 4 – Praca z rozkojarzeniem
Uważny ruch; Medytacyjne chodzenie; Rozproszenie w trzech okresach czasu – Oczekiwanie na przyszłość, Rozpamiętywanie przeszłości, Myślenie w teraźniejszości; Oddech jako oparcie dla uważności; Cud oddychania; Przytomność oddechu; Tworzenie przestrzeni na oddech pośród codziennego życia; Refleksja: W pół drogi
 
Blok 5 – Badanie strumienia myśli
Miłująca życzliwość; Obserwator i nurt podświadomości; Nurtu nie sposób zmienić; zauważanie nurtu
 
Blok 6 – Postawa obserwatora
Nasze wewnętrzne środowisko; Nastawienie (Postawa); Poznawanie swego nastawienia do nurtu; Ponowne zbadanie definicji uważności; Miłująca życzliwość dla siebie i innych
Całodniowa sesja uważności: Dzień praktyki w milczeniu
Sesja całodniowa; Refleksje na temat milczenia i mówienia; Korzyści z milczenia
 
Blok 7 – Samoakceptacja
Model trzech kręgów: System zagrożeń, popędowy i kojenia; Z pobudzonej czerwieni w kojącą zieleń; Dalsze rozwijanie życzliwości dla siebie; Przerwa na współczucie dla siebie; Czym jest akceptacja? Praktykowanie akceptacji; Ćwiczenie RAIN (z poematem „Gospoda“)
Blok 8 – Życie w oparciu o Mindfulness, Podsumowanie – Reszta życia
Powrót do uważności z oparciem; Patrzenie z bliska (zbliżenie) i z odległości (oddalenie); Ponowne omówienie oparcia uważności; Puszczanie (porzucanie); Refleksja: Przegląd dotychczasowej podróży; Dokąd ruszasz dalej stąd?
 
Opłata: 1050 zł
Opłata zawiera:
– uczestnictwo w kursie
– konsultacja wstępna ( osobiście lub w formie rozmowy telefonicznej lub skype )
– bogate w treści materiały z ćwiczeniami
– nagrania praktyk
 
Jeżeli nie pasują Tobie daty i/lub wolisz przejść kurs w parze czy indywidualnie, napisz proszę do mnie na adres:
pracownia@mocpoznania.pl
Opłaty za kurs w indywidualnie ustalonych terminach:
dla pary: 1400 PLN/osoba
( spotkanie 8×2 h )
indywidualnie: 1800 PLN
( spotkanie 8×1,5 h)
Możliwość płatności w ratach.
 
Prowadzi:
Aleksandra Stanek – psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany nauczyciel Mindfulness MBLC
 
 
Przy zapisach,proszę podaj preferowaną formę rozmowy wstępnej: osobiście, skype, telefon.